9,3
689 beoordelingen
Terug naar overzicht
toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-voorkant-combo

Nederlandse automedia rijden met elektrische Toyota C-HR+

Dynamisch, ruim en efficiënt: de nieuwe Toyota C-HR+ maakt indruk tijdens de eerste test.

Nederlandse autojournalisten maakten onlangs de eerste kilometers in de nieuwe Toyota C-HR+. Die eerste kennismaking beviel uitstekend, waarbij media met name te spreken waren over het rijgedrag.

Houd mij op de hoogte
toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-voorkant-schuin

C-HR+: lekker actief aanvoelende auto

Autoweek legt uit hoe de C-HR+ past in het modellengamma van Toyota: hij is groter dan de Toyota C-HR en gebaseerd op het ingekorte platform van de bZ4X. De C-HR+ staat tussen de Urban Cruiser en de bZ4X. Autoweek beschrijft de C-HR+ First Edition. “De First Edition met de 224 pk sterke elektromotor op de voorwielen komt al lekker van zijn plek met een gretige pedaalrespons. Met stuurflippers kun je de mate van regeneratie bepalen, een goede zet om die in zo’n lekker actief aanvoelende auto te monteren. Het betrekt je bij het rijden.”

Indrukwekkend dynamisch

De Toyota C-HR staat bekend om zijn dynamische rijgedrag en dat is ook bij de batterij-elektrische Toyota C-HR+ niet anders. Volgens Autoweek voelt de auto 'indrukwekkend dynamisch' aan. "Het lage zwaartepunt en de stevige veer- en demperafstelling [maken er] een dynamisch aanvoelende auto van. Hij helt amper over." Ook over het stuurgevoel is Autoweek te spreken: "Via het kleine stuur voel je veel feedback van wat de voorwielen doen." De conclusie over het rijgedrag is dan ook heel positief. Het onderstel voelt volgens Autoweek 'als een verademing': "Hierin zit finesse en veel ervaring."

toyota-c-hr-plus-2026-interieur-dashboard
Bekijk de video van Autoweek
toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-voorkant-schuin-dynamisch

Autovisie: “Gebruik gewoon goed voor elkaar”

Autovisie gaat in op de batterijpakketten: “De Toyota C-HR+ komt met een accupakket van 54 of 72 kWh (netto), waarmee de range respectievelijk 456 en 609 kilometer* is. De kleinere accu is er alleen met voorwielaandrijving en 167 pk, de grote accu heeft 224 pk in de voorwielaangedreven C-HR+ en 343 pk met AWD.” Autovisie reed met de versie met grote batterij en noteerde een verbruik van rond 14 kWh/100 km en noemt het verbruik “gewoon goed voor elkaar” en “een heel goede score.” 

toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-achterkant

“Auto om in de gaten te houden”

De Toyota C-HR+ is gebaseerd op het platform van de bZ4X en dat is volgens Autovisie 'een goed platform'. "De C-HR+ rijdt gewoon écht wel goed hoor! Een verademing eigenlijk.” De Toyota C-HR+ wekt hoge verwachtingen. “Met rijeigenschappen die beter zijn dan gemiddeld is de C-HR+ een auto om in de gaten te houden”, aldus Autovisie.

Bekijk de review van Autovisie

“Alles om verkooptopper te worden”

Volgens Auto Review heeft de Toyota C-HR+ 'alle ingrediënten om de verkooptopper van Nederland te worden'. “De auto rijdt zoals verwacht erg prettig en heeft een goede balans. Het stuurgevoel is precies en licht, maar niet gevoelloos en vaag. De vering is comfortabel, niet te week en ook niet te sportief. Precies wat je wilt van een zakelijke daily driver of gezinsauto.”

“De AWD-variant is serieus snel, maar ook als alleen de voorwielen worden aangedreven kom je uiteraard niets tekort. Daarbij is het opvallend stil aan boord, dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het gelamineerde glas waarmee de C-HR+ is uitgevoerd.”

toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-achterkant-schuin
toyota-c-hr-plus-2026-interieur-console

“Ook fijn: fysieke knoppen”

“Als je achter het stuur van een Toyota stapt, weet je in de grote lijnen wel wat je kunt verwachten” aldus Auto Review. “Ook fijn zijn alle fysieke knoppen die je vindt in het interieur. Het stuur zit er vol mee, en ook in de middenconsole vind je allerlei belangrijke functies achter zo’n knop. Dat wil niet zeggen dat Toyota niet met zijn tijd mee gaat, want het centrale touchscreen meet maar liefst 14 inch en werkt op het eerste oog prima en snel.”

Lees de review van Auto Review
toyota-c-hr-plus-2026-exterieur-linker-zijkant-dynamsich

IJzersterke troef: 10 jaar of miljoen kilometer batterijgarantie!

Alle media benoemen de uitgebreide garantie op de Toyota C-HR+. En niet voor niets, want waar de garantie tot maar liefst tien jaar of 200.000 kilometer** is uit te breiden, gaat de batterijgarantie nog verder: tot tien jaar of 1.000.000 kilometer ***. De garantie is bovendien autogebonden en geldt dus ook voor volgende eigenaars van de auto.

Houd mij op de hoogte Meer over de C-HR+ Inschrijven Toyota nieuwsbrief

* Het bereik is gebaseerd op de verwachte gecombineerde WLTP-actieradius en moet nog gehomologeerd worden voor definitieve bevestiging.

** Toyota biedt tot 10 jaar of 200.000 kilometer garantie voor zowel nieuwe als bestaande klanten, voor nieuwe maar ook gebruikte auto’s. Door het onderhoud uit te laten voeren door een Toyota dealer of Erkend reparateur in Nederland kunnen we de betrouwbaarheid blijven garanderen. Vraag jouw dealer naar de voorwaarden of lees de Algemene Voorwaarden(Opens in new window) (pdf) online.

*** Toyota biedt tot 10 jaar garantie op de batterij met een maximum van 1.000.000 km en tot 70% van de oorspronkelijke netto capaciteit. Mits in onderhoud bij de dealer. Deze bestaat uit: 

5 jaar 100.000 km garantie op mankementen (fouten)

8 jaar 160.000 km garantie op degradatie (slijtage) en dat tot 70% van de oorspronkelijke netto capaciteit.

Aanvullend tot 10 jaar 1.000.000 km mits periodiek onderhoud bij Toyota dealer en of Erkend Reparateur is uitgevoerd.